Tres investigadors de la UB reben ajuts del Consell Europeu de Recerca

Avui s’han conegut els resultats de la convocatòria d’ajuts Starting Grants del Consell Europeu de Recerca (ERC), que financen projectes d’investigadors amb una experiència de recerca d’entre dos i set anys des de l’obtenció del doctorat. Dels 15 ajuts concedits a Espanya, 3 han estat per a investigadors de la Universitat de Barcelona: Bart Limburg, Carla Marín i Marta Sánchez de la Torre. Així, la UB és la institució amb més ajuts Starting Grant d’aquesta convocatòria.

La recerca de Bart Limburg, professor lector del Departament de Química Inorgànica i Orgànica de la Facultat de Química, consistent a imitar sinapsis químiques naturals utilitzant components sintètics, rebrà més d’1,6 milions d’euros. Limburg assegura que la comunicació entre les neurones del cervell a través d’aquestes sinapsis és «la base de la intel·ligència i dels sentits». El seu projecte, Synaps, pretén construir un sistema artificial en el qual es produeixi la comunicació entre cèl·lules artificials mantenint l’aïllament químic. «Això serà un gran avenç en el camp, ja que fins ara només s’aconseguia la comunicació per difusió de molècules a través de les membranes de les cèl·lules artificials. En lloc d’això, el meu propòsit és utilitzar la llum tant com a actuadora per accionar l’enviament d’un missatge com per controlar la sortida del procés mitjançant la producció d’un senyal fluorescent», indica Limburg.

Més informació.